kolmapäev, 30. september 2015

Kuluüvitistest ja autudest ja tõest ja õigusest

Et kõik puhtsüdamlikult ülesse tunnistada nigu oli, pian alustama sellest, et Rõivase Taavi kutsus mu ükspäe' välja, et tema on mures kuluüvitiste pärast. Rahvas nuriseb ja leheahvroameeriklased kirjutavad oma seitungites ehk portaalides kõiksugust jampsi ja rõvedat laimu kokku. Ja see paneb riigikogu ja valitsuse populaarsusele põntsu. Et sina, Juhan, oled üits vanem ja targem ärrasmees, võtad ehk mittevormaalses õhkkonnas mõned kõikse ullemad passatskid ette ja vahetad paar sõbralikku sõna? Mudu akkavad varsti kuukulgureid liisima, et valijatega kohtuda vaja ja nende valijad põhiliselt Kuu peal elavadki. Kusjuures lollide vabanduste põhjal võiks seda uskuma jääda küll. Mul mudugi käsi kõrva ääres, et pääministri sõna on säädus, sest sinu on riik ja vägi ja kaapu kuni järgmiste valimisteni, aamen. Ärgu muretsegu, tulevasse eelarvesse võib rahuliku südamega kuluüvitiste kohale nulli kirjutada.

Juba mõni tund iljem istusidki Sarapuu Kersti ja Sultsi Märt ja Talve Tanel ja Stalnuhhini Mihhail mul kenakesti kabinetis reas. Ma avasi meie väikse koosoleku, et aitüma tulemast ja prubleemiks on kuluüvitised. Nelik noogutas innukalt ja Kersti tähendas, et need on tõesti nirud. Autu liisimismaksust ei jää tuhkagi üle. Ma kasutasi' juhust ja sorkasi' vahele, et oleneb autust. Mercedes-Benz GL 500 4MATIC-ust vast tõesti ei jää. Peab siis kohe kõikse kallima massina massumaksja rahaga liisima? Kersti vasta, et see on jälk vale! Üits LaFerrari FXX K maksis märksa rohkem. Ja 4MATIC on väga hea autu, igale poole pääseb ligi. Rabasse matkam... eee... valijatega kohtuma mudugi.

Kus pagana kolkas su valijad elavad, kuhu ühtki normaalselt läbitavat teed ei vii, ägestusi' ma? Põle nigu kuulnd, et Järva- ja Viljandimaa oleksid üleöö läbitungimatusse džungelisse kasvand. Või valivadki sind ain't säärased, kes oma liigikaaslastega ei suhtle ja ilmaelust ööd ega mütsi ei jaga? Ja sina, Märt? Mis lumeorkaanid sul sial Põhja-Tallinnas ringi möllavad, et ainult BMW X5-ga läbi pääseb? Ja sina, Tanel? Kuda sa, õnnetu, oma Dodge Ram 1500 Sport Crew pikapiga siia keskhvraktsiooni koosolekule ää eksisid? Ja sina, Mihhail? Pojaraas ja teinepuul põrutavad sul massumaksja raha eest liisitud maasturitega mööda ilma ringi, a' endal põle sul juhilubagi?

Ni bizdii, bljää, vihastas Mihhail. Ja et ku ma riigikogus tema kõnede a'al ei magaks ehk vahel mõne tema kirjutatud ariva artikli Päälinna lehes läbi loeksin, saaksin ma väga ästi aru, miks talle lube ei antud. Riigikogussegi saamisega oli tükk tegu. Ja tema seisab oma valijate eest lõpuni ega lahku riigikogust enne, ku on igale narvakale kuluüvitise eest vähemalt Honda CR-V liisinud. Ja see, et tema oma suguvõsast alustas, on apsaluutselt puhas juhus. Tanel lõi sekka, et tema armastab oma valijaid kohe nii palju, et provva kodus armukadedaks muutub. Ja tema ei luba oma valijaid äbisse saata, et nende sotsist rahvasaadikul nirum autu on ku mõnel kapitalistlikul kiskjal. Läks oma sõnadest nii püha klassiviha täis, et lõi laulugi lahti, et nüid üles, keda needus rõhub... Märt jälle kuulutas, et tema luksusmaastur kuulub kõikidele Eestimaa õpetajatele. Selles mõttes, et nonde palgatõus lükkub nüid tsipa edasi.

Ma tähendasi, et needsamad valijad on kuluüvitiste pääle väga kurjad. Mida nood ka kuluüvitistest teavad, pareeris Mihhail, neil ju kuluüvitisi endil põle. A' lõugu laksutama on küll kohe mihklid, täpsustas Märt. Kersti löristas taskurätti, et see õudne kadedus toob talle alati pisara silma.

Ku õige ostaks endale autud ikke oma palga eest, otsisi' ma miskit kunsensust ehk lahendust, see ju päris pirakas ja... Nelik läks näust alliks. Oma palga eest, sosistas Märt, endal si'uke nägu ees, nigu oleks kaapulast näind. Tanel lõi väriseva käsi täiesti ebaproletaarlikult risti ette. Ja Mihhail tähendas, et Narvas lüüakse sihukste sõnade eest kohe kasti. Kersti võttis mu käe ellalt pihku, et Juhan, mis suga ometi juhtund on? Sa räägid juba nigu... ei tahaks seda valju äälega välja üteldagi, a'... nigu mõni ajakirjanik kohe!

Ja siis jõudis mulle kah kohale! Kerstil oli ju tuline õigus! Mida ma ommeti teen!? Mis mul ommeti akkas!? Tundsin, kudas läen näust punaseks ja silmade ees oli nigu miski udu. Läbi selle nägin ähmaselt neliku mõistvalt naeratavaid nägusid. Pole ullu, Juhan, sellised ood on meilgi kunagi peal käind, püüdis Kersti mind lohutada. Istud mõne aasta riigikogus ja läeb üle. Pervõi rass prastim, lõi Mihhail käega ja lisas vist midagi intiimsuhete kohta mu emaga, ma ei jaga seda vene keelt ästi. See on äbitunne, seletas Märt koolipapalikul toonil. A' üits õige Eestimaa riigimees piaks oma ädadest ikke üle olema. Ja Tanel tervitas mind tulemast töölisklassi ridadesse. Vaat sellised toredad kulleegid on mul! Ja ku ma nüid mõtle', millise sulas*taga on meie tindisolkijad need ausad ja Eestimaa pärast südant valutavad riigiisad (ja ühe -ema ka) üle valand, siis tõmbuvad käed iseenesest rusikasse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar