kolmapäev, 30. september 2015

Estõunian Eerist ja tõest ja õigusest

Et kõik puhtsüdamlikult ülesse tunnistada nigu oli, pian alustama sellest, et paar päiva tagasi sadas mulle kabinetti sisse Miikaeli Kristen, endal õnnistatud nägu peas. Et Juhan, mul tuli üits mõte. Ma toibusi etke üllatusest ja tahtsi just küsida, et kas hakkad nüid raha kilekottide asemel ilusasti paberkottidega vedama, näe, rahvas ja žurnalistid on kole kurjad su keskkonnsäästmatu suhtumise pärast? A' Kristen jõudis ette ja purskas ühe ingetõmbega, et tema tiab, kuda Estõunian Eer mülkast välja tirida. Tuleb lihtsalt rohkem lendama akata. Mastaabid, Juhan, mastaabid!

Ma sügasi kukalt, et jah, tõsi ta ju on, a' nende satraapidega on kah omad konksud. Näituseks kuhu sa ikka nii väga põrutad? Kas Njuu Jorki ja Pannikokki?

Miks nii kaugele, küsis Kristen kavala naeratusega. Raiskab ain't kõvasti penssu ja kongurentsija on ka kole kõva. Et ei, tulevikus akkab Estõunian Eer lendama oopistükkis Tabasallu, Keilasse, Sauele, Sakusse, Peetri külla ja Viimsisse. Kas ma põle siis märgan'd, mihuke soodom ja komorra iga jummala ommik ja õhta Tallinast väljuvatel teedel käib? Rahvas istub ummikutes, mudugi läheb ing täis ja pärast kirjutavad kommentaariumides ausate riigimeeste ja paari -naise kohta ka igasugu ilget valet ja roppust kokku. A' lennukiga oled viie mintsaga nigu niuhti tööl või kodus. Rahval tuju hia ja varsti oles' elu siin Maarjamaal nigu Vahitorni esikaanel. Nii saaks meie rahvuslik lennukumpanii veel rahvuslikumaks ja...

Ma sai mahti vahele susata, et Kristen, see on sul nüid üks uvitav mõte küll, a' vaata, lennukid piavad ju kusagil õhku tõusma ehk maanduma ka ja tiadupärast näituseks Peetri külas lennurada põle? A' Kristen vastas, et ta on sellele ka mõeld. Maanduda põlegi vaja, ku kohale jõuab, võtab lennumassin lihtsalt tuure maha ja reisijad üppavad parašüütidega alla. Korduvkasutatavatega. Lastel ka hia lehvitada ja näpuga taevasse osutada, et näe, emme, issi tuleb. Siis ümberpöörd ja Ülemistele uue satsi järele. Ehvektiivus missugune!

Ästi, kostsi ma, a' ommikul? Kuda sa nad jälle peale korjata mõtled? Kristjan sügas kukalt, et seda piab veel kaaluma. Vahest piimiks pardale? Ta olla seda tehnuluugiat oma ihusilmaga ühes Star Treki vilmis näind. A' selle küsimuse lahendamise võiks ka ekspertidele jätta. Las teevad ka tsipa tööd, ega's puliitikud pia nende eest kõike kah ette ja taha ää tegema.

Seoses sellega tuli mul miskit meelde ja ma küsisi, et mis Palmeri Jaan su plaanist arvab ka? Kristen kehitas õlgu, et ei tia veel, mees viidi poole jutu pialt kiirabiga minema ja ku Kristen teda selles küsimuses iljem aiglas külastas, püüdis endal lõunaroa kõrvale antud plastmassnoaga veene läbi nüsida. Kade ilmselt, et ise selle kuldaväärt mõtte peale ei tulnd. Ja mis pileti inda puutub, siis eks ta tsipa kallis tule, a' selle võib ju kuluüvitistesse surada.

Pastoi prat, sai ma taas mahti vahele torgata, meie võime ju sinuga küll, a' tavainimesed? Kristen läks näust valgeks, et kas neil siis kuluüvitisi põlegi!? Nii ei saa ju ültse elada! Mille eest nad siis lastele panaane ostavad ehk Dodge Ram 1500 Sport Crew maastureid liisivad? Ma püüdsi teda küll lohutada, et ega's ma ka täpselt tia, seitungites lihtsalt kirjutavad nii, a' need ajavad mudugi enamasti puhast lora ja ässitavad inimesi oma armastatud juhtide vasta üles. Kristeni lõi see uudis ikka kõvaste rööpast välja. Pomises veel kabinetist välja taarudes ukselgi, et polegi kuluüvitisi, lissalt ei ole, mitte punast eurusentigi... Eeltoodu on värvikas näide meie rahvajuhtide ränkraskest ja vastutusrikkast tööst. A' ma looda, et Kristen oma innuvatiivse idee ikka läbi surub ja Eesti rahvas võib taaskord veenduda, ku tarkade ja ettenägelike riigimeestega (ja paari -naisega ka) teda õnnistatud on.

Lisalugemist:
Michal: Estonian Airi haare peab kahjumist pääsemiseks suurenema

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar